3 april // Kurs Marknadsföring på Facebook & Instagram – Berghs School


MFG i samarbete med Berghs School of Communication

NÄR: 3 april kl. 10.00-17.00
VAR: Joda Bar & Kök, Visby hamn
HUR: Heldagskurs
KOSTNAD: 2995 kr inkl. moms för medlemmar
(ord.pris hos Berghs 7500 kr inkl. moms).
4995 kr inkl. moms för gäster (icke medlemmar)

Anmäl dig till kursen >
Obs! Sista anmälningsdag 20 mars

Facebook och Instagam är sociala kanaler med näst intill oändliga kommunikationsmöjligheter, både om du redan är en följare eller vill hitta nya målgrupper för ditt varumärke.

Under heldagen fokuserar vi på möjligheter och funktioner på vilken typ av marknadskommunikation som Facebook och Instagram erbjuder – två plattformar i ständig utveckling, förändring och tillväxt. Både Facebook och Instagram ger fler möjligheter än någonsin för marknadsförare och kommunikatörer, oavsett företag, organisation eller bransch att vidareutvecklas snabbt med rätt typ av annonsering.

Vi börjar med en introduktion till de olika användningsområden och funktioner av Facebook och Instagram för att identifiera målgrupper och annonsformat för att gå djupare och praktiskt optimera olika typer av kampanjer.

För bäst effekt bör du ha ett Facebook och Instagram konto samt grundläggande erfarenhet av Business manager och Ads manager.

Vem är kursen för?
Kursen vänder sig till dig som vill öka din kunskap om Facebook och Instagram och som strävar efter att effektivisera sättet som ditt företag eller varumärke använder sig av dessa plattformar. Under dagen kommer vi att gå igenom allt från hur man som varumärke förtjänar sin plats i flödet till hur man sätter upp en kampanj i Ads manager. Välkommen till en kurs i hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke.

Magnus Äng
Är en av Berghs School of Communications mest uppskattade föreläsare och lärare. Magnus har gedigen erfarenhet av entreprenörsdrivna e-handelsföretag sammankopplat med marknadsföring.