Gotlands Marknadsförening är en av 24 lokala föreningar i Sveriges Marknadsförbund. Föreningen har funnits sedan 2004 med syfte att vara en självklar mötesplats för personer med intresse för kommunikation och marknadsföring.

Mål och ambition

Vår ambition är att samla personer med intresse för marknadsföring på Gotland, oavsett specialitet eller bransch. Vi på MFG vill främja nätverksbyggande, kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte med syfte att ge medlemmarna kunskap och kontakter för framgång. Genom oss finns möjlighet att byta idéer, erfarenheter, synpunkter och samtidigt ha roligt tillsammans.

Vår målsättning är att arrangera medlemsaktiviteter 4 – 6 gånger per år med inriktning på marknad och kommunikation, där vi blandar föreläsare med lokala aktörer som mera hands-on kan inspirera andra till att lyckas. Vi vill belysa och lyfta fram den kreativitet och drivkraft som finns på ön och genom kurser och föreläsningar bidra till utvecklingen av Gotland.

Guldtackan – Gotlands bästa marknadsförare

Varje år delar vi ut den ärofyllda ”Guldtackan” till Årets Marknadsförare som på ett inspirerande, målmedvetet och personligt sätt har nyttjat sina resurser för att bygga sitt eget och därmed även Gotlands varumärke starkare. Se tidigare vinnare här!